Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Počítačové adaptivní testování a možnosti jeho využití v psychodiagnostice
Dlouhá, Jana ; Bahbouh, Radvan (vedoucí práce) ; Niederlová, Markéta (oponent)
4 Abstrakt Teoretická část práce je zaměřena na počítačové adaptivní testování (CAT) a teorii odpovědi na položku (IRT). Zařazena je také kapitola srovnávající IRT s běžně používanou klasickou testovou teorií (CTT). Je zde také krátká zmínka o počítačovém a online testování, protože tyto typy administrace se v mnohém liší od klasických tužka-a- papír testů. Cílem této práce bylo zhodnotit jednotlivé způsoby administrace eEOD testu a porovnat je s testy eEPQ a sebehodnocením. V praktické části byly kalibrovány položky škály extraverze Eysenckova osobnostního dotazníku (eEOD) na skupině 124 respondentů Na získaných datech byla následně provedena simulace počítačového adaptivního testování, která jasně ukázala výhody tohoto typu testování v porovnání s klasickou podobou testu. Tyto výsledky byly porovnány s výsledky reálné administrace CAT testu na původním vzorku a na nové skupině respondentů (Np=69, Nn=68). Výsledky silně korelovaly s výsledky simulovaného testu. Pro ověření validity počítačové adaptivní verze eEOD byly navíc výsledky respondentů v tomto testu porovnány s výsledky v testu eEPQ a v krátké sebeposuzovací škále. Nakonec bylo provedeno srovnání výsledků počítačové adaptivní administrace s výsledky administrace tužka-a-papír. Klíčová slova: Počítačové adaptivní testování, online testování, teorie...
Computerized Adaptive Testing In Kinanthropology: Monte Carlo Simulations Using The Physical Self Description Questionnaire
Komarc, Martin ; Štochl, Jan (vedoucí práce) ; Martinková, Patrícia (oponent) ; Scheier, Lawrence (oponent)
Předložená disertační práce si klade za cíl prezentaci využití počítačového adaptivního testování (computerized adaptive testing - CAT) v oblasti Kinantropologie. Přizpůsobením testu latentní úrovni konkrétního testovaného jedince, nabízí CAT řadu teoretických a metodologických výhod a nabízí tím možnost zvýšení efektivity procesu testování. V první části práce jsou představeny teoretické, koncepční a historické základy CAT. Tato diskuse nutně obsahuje stručný popis teorie odpovědí na položku (item response theory - IRT), protože IRT je téměř výhradně používaná jako matematický model v dnešních CAT aplikacích. Praktická využitelnost CAT je posléze hodnocena pomocí Monte-Carlo simulace zahrnující adaptivní administraci Physical Self-description questionnaire (PSDQ) - nástroje, který je široce používán k posouzení tělesného sebepojetí v oblasti psychologie sportu. Pro Monte Carlo simulaci adaptivní administrace PSDQ byla využita skutečná položková banka (n = 70), přičemž jednotlivé položky byly kalibrovány pomocí Graded response modelu (GRM, viz Samejima, 1969, 1997). Odpovědi na jednotlivé položky byly simulovány na základě parametrů položek a předem specifikovaných skutečných hodnot latentní úrovně tělesného sebepojetí. V rámci simulace adaptivní administrace byl hodnocen zejména počet...
Adaptivní testování pro odhad znalostí
Tělupil, Dominik ; Martinková, Patrícia (vedoucí práce) ; Omelka, Marek (oponent)
Tato práce je věnována popisu a analýze počítačových adaptivních testů, což jsou psychometrické testy, v nichž jsou položky respondentům předklá- dány postupně na základě aktuálního odhadu jejich znalostí. Práce se sou- středí výhradně na testy, které jsou založeny na dichotomických modelech teorie odpovědi na položku, tj. na případ, kdy je položky možné odpovědět pouze správně, nebo nesprávně, částečně správné odpovědi nejsou povoleny. Představena jsou možná nastavení adaptivního testu, tj. kritéria volby opti- mální položky, pravidla pro ukončení testu, metody odhadu znalostí, a také další možná rozšíření, např. metody kontroly expozice položek a vyvážení obsahu. V analytické části pak zkoumáme vliv nastavení adaptivního testu na jeho průměrnou délku a průměrné absolutní vychýlení odhadu znalostí pomocí modelů lineární regrese. Kromě post hoc analýzy reálných dat, ve které využíváme odpovědí skutečných respondentů testu, jejichž skutečnou znalost neznáme, provádíme analýzu za pomoci simulovaných odpovědí re- spondentů se známou úrovní znalostí. V poslední části práce jsou představeny možnosti, které pro analýzu adaptivních testů nabízí statistický software R, včetně možnosti vytvoření reálného adaptivního testu. 1
Computerized Adaptive Testing In Kinanthropology: Monte Carlo Simulations Using The Physical Self Description Questionnaire
Komarc, Martin ; Štochl, Jan (vedoucí práce) ; Martinková, Patrícia (oponent) ; Scheier, Lawrence (oponent)
Předložená disertační práce si klade za cíl prezentaci využití počítačového adaptivního testování (computerized adaptive testing - CAT) v oblasti Kinantropologie. Přizpůsobením testu latentní úrovni konkrétního testovaného jedince, nabízí CAT řadu teoretických a metodologických výhod a nabízí tím možnost zvýšení efektivity procesu testování. V první části práce jsou představeny teoretické, koncepční a historické základy CAT. Tato diskuse nutně obsahuje stručný popis teorie odpovědí na položku (item response theory - IRT), protože IRT je téměř výhradně používaná jako matematický model v dnešních CAT aplikacích. Praktická využitelnost CAT je posléze hodnocena pomocí Monte-Carlo simulace zahrnující adaptivní administraci Physical Self-description questionnaire (PSDQ) - nástroje, který je široce používán k posouzení tělesného sebepojetí v oblasti psychologie sportu. Pro Monte Carlo simulaci adaptivní administrace PSDQ byla využita skutečná položková banka (n = 70), přičemž jednotlivé položky byly kalibrovány pomocí Graded response modelu (GRM, viz Samejima, 1969, 1997). Odpovědi na jednotlivé položky byly simulovány na základě parametrů položek a předem specifikovaných skutečných hodnot latentní úrovně tělesného sebepojetí. V rámci simulace adaptivní administrace byl hodnocen zejména počet...
Počítačové adaptivní testování a možnosti jeho využití v psychodiagnostice
Dlouhá, Jana ; Bahbouh, Radvan (vedoucí práce) ; Niederlová, Markéta (oponent)
4 Abstrakt Teoretická část práce je zaměřena na počítačové adaptivní testování (CAT) a teorii odpovědi na položku (IRT). Zařazena je také kapitola srovnávající IRT s běžně používanou klasickou testovou teorií (CTT). Je zde také krátká zmínka o počítačovém a online testování, protože tyto typy administrace se v mnohém liší od klasických tužka-a- papír testů. Cílem této práce bylo zhodnotit jednotlivé způsoby administrace eEOD testu a porovnat je s testy eEPQ a sebehodnocením. V praktické části byly kalibrovány položky škály extraverze Eysenckova osobnostního dotazníku (eEOD) na skupině 124 respondentů Na získaných datech byla následně provedena simulace počítačového adaptivního testování, která jasně ukázala výhody tohoto typu testování v porovnání s klasickou podobou testu. Tyto výsledky byly porovnány s výsledky reálné administrace CAT testu na původním vzorku a na nové skupině respondentů (Np=69, Nn=68). Výsledky silně korelovaly s výsledky simulovaného testu. Pro ověření validity počítačové adaptivní verze eEOD byly navíc výsledky respondentů v tomto testu porovnány s výsledky v testu eEPQ a v krátké sebeposuzovací škále. Nakonec bylo provedeno srovnání výsledků počítačové adaptivní administrace s výsledky administrace tužka-a-papír. Klíčová slova: Počítačové adaptivní testování, online testování, teorie...
Počítačové adaptivní testování pro ověřování gramotnosti žáků na základě teorie odpovědi na položku
Arnhold, Martin ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Chadima, Zdeněk (oponent)
Práce se zabývá současnými možnostmi počítačového testování žáků, konkrétně počítačového adaptivního testování, založeném na teorii odpovědi na položku. Ačkoliv je tento způsob testování ve světě již běžným standardem, v České republice se zatím bohužel nepoužívá. Cílem práce je popsat současný stav používaných technik testování a vytvořit funkční dll knihovnu, která bude poskytovat základní funkcionality, které jsou potřeba pro úspěšné spuštění webového rozhraní pro počítačové adaptivní testování žáků. Dále by měla knihovna sloužit jako podpora autorům při tvorbě testů na základě teorie odpovědi na položku. První část práce poskytuje základní popis hodnocení žáků v současném školství a snaží se přiblížit problematiku tvorby profesionálních testů. Další kapitoly zjednodušeně zachycují fungování klasické teorie testu, která je v současnosti základním stavebním kamenem při vývoji testů, a teorie odpovědi na položku, jako možného nástupce klasické teorie. Popis obou teorií je zakončen jejich porovnáním. Druhá část práce je pak rozdělena na teoretickou část, která popisuje možnosti počítačového adaptivního testování, zachycuje jeho vznik a vývoj, představuje základní druhy a poukazuje na výhody a nevýhody tohoto způsobu testování. Praktická část obsahuje názorné ukázky a popisy jednotlivých metod prezentované dll knihovny.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.